Na haar studie Franse Taal- en Letterkunde (Leiden) en marketingopleiding Nima-C heeft Jacqueline haar Masters in Corporate Communications (2008) afgerond met de scriptie ‘Leadership, Communications and Reputation’.
Het grootste deel van haar werkervaring en passie ligt op het vlak van (internationale) corporate communicatie, verandermanagement, interne communicatie en tekstschrijven. Opgedaan bij onder andere Fortis Bank, PCM Uitgevers (Algemeen Dagblad), KPN, Dockwise, ASR en AEGON.
Ik geloof in de pure kracht van verbinding door inzet van (strategische) communicatie. Communicatie komt pas over als je dat doet vanuit je identiteit. En is effectief als je alle bedrijfsonderdelen vanuit die identiteitskenmerken (kernwaarden) met elkaar verbindt. Denken en handelen vanuit je natuurlijke identiteit (missie en visie) kost de minste moeite en is het meest geloofwaardig. Omdat je dan automatisch uniek bent. Het ontdekken van die identiteit, verborgen of onuitgesproken talenten, en de creatieve vertaalslag maken naar aansprekende communicatiemiddelen vind ik het allerleukste om te doen. Zo help ik bedrijven aan een optimale reputatie en zichtbaar betere resultaten.